Berga acollirà per tercer cop l’Acadèmia Mestral

La capital del Berguedà es prepara per la setena edició d’un curs internacional de saxòfon clàssic, que tindrà lloc del 6 al 12 de juliol de 2026. Les instal·lacions de l’Escola Municipal de Música de Berga i el Conservatori de Música dels Pirineus acolliran alumnes i professors que participaran en una intensa setmana d’activitats enfocades a millorar l’ofici del saxòfon.

Durant el curs, els assistents podran gaudir de classes personalitzades, classes magistrals, concerts i tallers. El saxòfon, un instrument que combina la fusta i el metall, s’ha convertit en una peça clau en el món musical actual, i l’Acadèmia busca potenciar-ne la seva estudi i interpretació.

L’Acadèmia Mestral, creada el 2019 per membres del quartet català Kebyart, marcarà un nou nivell de projecció internacional, amb la participació prevista de 27 alumnes de diferents regions, incloent Polònia i Austràlia. Això reflecteix l’atractiu global del curs i l’intercanvi cultural que suposa per a tots els participants.

Els organitzadors han emergit amb un missatge positiu sobre la necessitat de crear espais de comunitat i intercanvi cultural. Activitats pedagògiques i lúdiques es combinaran en una setmana enriquidora. Els concerts programats seran un atractiu tant per a alumnes com per al públic local, contribuint així a la cultura musical de la ciutat.

Concerts destacats:

  • Inauguració amb el quartet Kebyart el 6 de juliol al Pavelló de Suècia.
  • Concerts itinerants a les places de Berga, amb actuacions dels alumnes.
  • Concerts gratuïts a la Sala Casino amb professors i alumnes.

Els organitzadors esperen que aquesta iniciativa no només enriqueixi l’experiència dels participants, sinó que també solidifiqui a Berga com un centre de referència musical a la regió.


- Et Recomanem -